diumenge, 17 d’abril del 2011

Embaràs i tabac


Fa cosa de quatre o cinc dies vaig veure una embarassada fumant, feia molt temps que no veia una imatge d'aquest tipus pel que em va soptar moltíssim. 

Després de la multitud i multitud de campanyes que s'han fet explicant el perill que hi ha per la mare i el nadó no entenc com hi ha gent que encara fuma durant l'embaràs.
A arrel d'això em va venir al cap una reflexió: Aquesta futura mare no s'estima prou al seu nadó que no és capaç de deixar de fumar durant un temps? Sé que és una reflexió molt dura però és que no ho aconsegueixo entendre.

Bé, després d'estar una dies impactada per la imatge i quan ja m'ho treia del cap, vaig tenir una altre visió: una mare que després de fumar i tirar la cigarreta es posava a donar al pit al seu nadó. El que em va portar a pensar: quan s'està donanat el pit les cares de la mare i el nadó estàn a un pam, així doncs, aquest nen està prenenet el pit o nicotina?

Jo no sóc fumadora ni ho he estat mai, pel que, segurament, em costa entendre la dependència que pot generar el tabac en una persona. Tampoc sóc ningú per jutjar als altres però el que sí que està clar és que quan una és mare ha de fer certs sacrificis i deixar el tabac n'es un.




1 comentari:

  1. Aquestes coses tampoc les entenc... (haig d'afegir que jo tampoc sóc fumadora)

    ResponElimina