dimecres, 27 de juliol del 2011

Desesperada amb la papilla de verdura


Gairebé fa dues setmanes que vam començar amb la papilla de verdures i hem anat encadenant fracàs darrera fracàs. Aquesta imatge que he trobat per internet descriu molt bé la cara de la meva filla quan li dóno la verdureta.


Vam començar amb la papilla senzilla de patata i pastanaga i no va passar de les tres cullerades, després hi vam afegir mongeta i no va passar de les dues cullerades; vam canviar la mongeta pel carbassó, sembla que s'ho menjava més bé ja que aconseguíem que es mengés 80ml però al segon dia va començar a fer fàstics fins que va vomitar tot el que s'havia menjat.

Els dos últims dies he afegit el pollastre, de manera que la papilla porta patata, pastanaga, carbassó i pollastre, ahir es va menjar 100ml però avui ho ha vomitat tot.

Així doncs, estic totalment perduda!! Quan sembla que hem trobat la fórmula del que li agrada el dia següent es nega a menjar o ho vomita i el dia que vomita provo de donar-li un bibi de llet però no el vol de manera que aquell dia no dina. Ah! i oblidem-nos totalment de fer postre ja que el iogurt de continuació li fa molt fàstic i es nega a prendre un bibi amb una mica de llet.

He provat coure amb la Babycook, bullir-ho de manera tradicional, triturar-ho amb la Babycook o el Minipimer, barrejar-hi una mica de llet en pols i donar-li amb el bibi. A nivell d'aliments he provat introduir la mongeta, el carbassó i el pollastre i res de res. La gent diu que la ceba els agrada força però no m'atreveixo perquè tinc por que la trobi massa forta.

Bé, estic oberta a escolar tot tipus de suggeriments, propostes i experiències perquè no sé què més provar iquanla vaig vomitar s'em trenca el cor.

14 comentaris:

  1. Hola!

    a mi també em va passar. A més una de les nenes se la menjava com res i amb l'altre no hi havia manera. No et puc dir res més que mooooooooolta paciència, prova de posar-n'hi poca quantitat, alguna cullera divertida que li faci gràcia i poc a poquet... i més paciència... i ja sé que és fàcil de dir, però no la forcis, ja anirà menjant...

    Sé que és desesperant (a nosaltres ens van enganxar en les primeres vacances i va ser realment esgotador)...

    ànims!
    Núria

    ResponElimina
  2. HEy!!! A nosaltres ens va passar el mateix però em va funcionar una cosa!!! no trituris el menjar, donali en troçes molt petits i que estigui ben bullit, a la nostra petita Budda li encanta la verdura, pero si la triturem res de res i a més la vol agafar ella amb la mà.
    Crec que es més facil si es pensen que es algo divertit en comptes d´una obligació.
    Molta sortttt

    ResponElimina
  3. Per saber si és algun aliment en concret el que no li agrada, pots provar a no fer barreges i donar-li les farinetes fetes amb una sola verdura, potser així esbrineu si alguna cosa no li senta bé i per això vomita o senzillament no li agrada. Enlloc de ceba jo li dono porro, que és més suau. I també li pots donar carbassa, que és dolceta i els agrada força.
    Això del iogurt a mi també em passava, però no vaig desistir, li vam afegir galetes maria i perfecte, i ara ja en pren sense sucre amb galetes o ensucrat sol, i dels normals, res de "mi primer danone" que és exactament igual que els altres però més car. I per postres també pots provar el formatge fresc tipus Burgos, al Martí li encanta. I tal com et diu la Núria, paciència, quilos de paciència. Espero que trobeu la solució aviat perquè quan no mengen fan patir molt.
    Petonets

    ResponElimina
  4. Noia, en això si que no et puc ajudar... les meves la devoraven. Jo barrejava les verdures que tu dius i s'ho menjaven bé. Pel que dius ho treu el segon dia... potser és una bestiesa eh, però i si no repeteixes? A mi la idea de la Where... també em sembla bona, potser auxí ho veu més com un joc en el que pot participar (una de les meves s'avorreix menjant i vem descobrir que si menjava sola en comptes de donar-li es distreia més, això si, acabava amb menjar a tot arreu...)

    ResponElimina
  5. Poc et puc ajudar perque nosaltres tampoc vam tenir massa problema, amb la de fruita sí pero amb la de verdura cap.
    Una cosa sobre la ceba. Jo crec que pots probar de donar-li. A nosaltres l'infermer del Jordi ens va dir que la bullissim però que després la treguessim perque a molts nens no els hi agrada, però un dia ens vam oblidar de treure-la i se la va menjar la mar de bé, al cap i a la fi li dona un toc dolcet que no veig jo perquè no ha d'agradar.
    Potser no sigui la densitat, que la trobi massa espessa, prova d'aigualir-la amb llet o el mateix suc de la verdura.
    Em sap greu no poder ajudar més.

    ResponElimina
  6. Tampoc et puc ajudar massa perquè els meus jalen com a descosits però tant a un com a l'altra els hi he posat porro a la verdura perquè li dona un gustet la mar de bo. La carbassa com t'ha dit alguna de les noies també els hi sol agradar perquè és dolceta...

    Jo també poso sempre un rajolinet d'oli d'oliva a la papilla per a que sigui més gustosa i de tant en tant cau algun quesito.

    El iogurt en Biel també el pren normal ensucrat perquè la pediatra em va dir que això del petit Danone era cosa de peles i ja està (a l'Andreu sí q li vaig donar) i li dono ensucrat pq sol em diu que me'l mengi jo.

    Ànims!

    ResponElimina
  7. Ai pobreta, deus estar ja desesperada sense saber que fer... Jo penso que si ho vomita és perquè alguna cosa no li senta bé a l'estomac. Potser no està preparada per la barreja de tantes coses juntes? No se que dir.te guapa perquè jo tot just començo ara i no tinc l'experiència.
    ànims

    ResponElimina
  8. A la meva tampoc li va fer gaire gràcia al principi la verdura, com dius, un dia s'ho menjava la mar de bé i l'endemà deia que nanai... Ara normalment cap problema, però jo ja no em preocupo, quan tingui gana ja menjarà. Tu tranquila, no forcis, alguns dies menjarà més que d'altres.

    ResponElimina
  9. Bé, jo repeteixo una mica el que t'han dit totes. Paciència, no forçar-la, provar de donar-li trossets....
    No tinc massa idees perquè jo no vaig tenir problemes en aquest sentit.
    Realment entenc que pugui ser difícil per tu, ànims!

    ResponElimina
  10. Després de tots aquests comentaris que trobo molt encertats només voldria afegir que el llegeixis el llibre "Mi niño no me come" del Carlos Gonzàlez. Està molt bé perquè et treurà l'angoixa aquesta. I per cert, no facis cas dels comentaris ofensius de mare i (sobretot) sogres! Fas el què pots i que ningú t'ho qüestioni!! Ànims i petonets!

    ResponElimina
  11. MOLTES GRÀCIES A TOTES PELS VOSTRES COMENTARIS!!!

    NÚRIA, benvinguda al blog! gràcies pels ànims i faig tot el que puc per respirar fins a 10 o fins a 100 si convé, però va bé que et recordinque has de tenir paciència.

    WHERE, gràcies per la idea dels trossets, ho provaré.

    SÍLVIA, provaré lo de les farinetes "monoverdura", no havia sentit mai això del burgos, també ho provaré.

    MIRASHKA, potser sí que dos dies seguit del mateix la nena es cansa! serà una siberita?

    ESTHER, m'heu conveçut, li donaré iogurt normal, almenys si no el vol no quedarà abandonat a la nevera a l'espera que algú es decideixi a menjar-lo!

    MAMAMODERNA, crec que el vòmit s'el provoca ella fent fàstics.

    ANNA, m'ha anat molt bé saber que a la teva també feia el mateix que un dia en volia i l'altre no.

    ONAVIS, sí que és difícil perquè em fa peneta que es quedi sense dinar.

    CONXI, avui mateix aniré a comprar-me el llibre!

    UNA ABRAÇADA A TOTES!!

    ResponElimina
  12. Eres una noia mol maca....
    y te he dejado un premio http://www.inmaysumundo.com/2011/07/tercer-premio-del-mes-y-quinto-del-blog.html

    ResponElimina
  13. Els meus han menjat molt bé sempre, però recordo que a la Maria li va costar els primers dies. Vaig probar amb carbassa i li va encantar!! Això si, cada parell de dies canviàvem la verdura: patata i ceba sempre, i anàvem convinant carbassa, carbassó (eren els seus prefes! Jeje) i mica en mica vem anar afegint més varietat. El raig d'oli abans de triturar-ho tpsempre li posava, dóna un altre gust.

    Em sembla molt bona idea lo de probar de donar-li tallat ben petit, de vegades les textures del purés els hi fa fàstic.

    A veure si li trobes el punt a la xica i aconsegueixes que mengi sense problema, mentrestant no t'amoinis, que ho estàs fent genial.

    ResponElimina
  14. ESTER,gràcies. Avui hem fet bibi de llet i demà superpapilla de pastanaga, carbassa i ceva, a veure si hi ha sort!! primer ho provaré en format trossets i després en format papilla!

    ResponElimina