dijous, 1 de setembre del 2011

Big Love

Fa uns dies que a casa mirem la sèrie Big Love

És una sèrie ambientada al estat de Utah als EE.UU.

S'explica la història d'un home que és propietari d'una cadena d'articles de la llar (el típic home americà que del no res ha aixecat una gran empresa, fa honor al perfil de somni americà) i que practica la poligàmia. Està casat amb tres dones i té set fills. Cada mare amb els seus fills viu a una casa i les cases es comuniquen entre elles pel pati interior. Cada una de les dones organitza casa seva però ajuda a les altres en el que necessitin. Un cop a la setmana les dones es reuneixen i marquen el calendari de quina nit passarà el marit amb cada una i organitzen la convivència en general (economia, recados...), també tenen un sopar i un dinar familiar a la setmana, la resta d'àpats cada família els fa a casa seva.
Hi ha una de les dones, la primera amb la que es va casar, que fa de "primera esposa" i és, d'alguna manera, la que ho organitza tot i la portanveu familiar. Com que la poligàmia està prohibida és la que actua d'esposa a nivell públic i social, i les altres han d'amagar que estàn casades.

RELACIONS SOCIALS:
· Tot i que cada família té casa seva consideren que tot és de tots i que cal treballar per un objectiu comú, la família.
· Tots els membres de la família entren a totes les cases quan volen i agafen el que volen sense cap inconvenient.
· Cada una de les esposes està casada amb el marit i a l'hora estàn casades entre elles, de manera que cada esposa considera que està casada amb un home i dues dones.
· Els fills són del mateix pare (el marit en comú), totes les esposes consideren que tots els fills són seus.
· Cada esposa té una personalitat pròpia marcada i veu la religió de manera diferent però tenen clar relacions familiars que s'han d'establir per a una bona convivència.
· Les esposes a vegades tenen enveja de la relació afectiva que té el marit amb alguna d'elles però no tenen enveja de les relacions físiques que mantenen marit-esposa.
· Els fills malgrat estàn cuidats per les tres esposes cada un té a la seva mare de referència.
· El pare i els fills tenen relació de manera esporàdica.
· El pare sap què passa a les cases i a la convivència general però delega la solució dels problemes a les diferents esposes i ell es dedica a treballar.

Aquesta sèrie m'està donant molt a pensar i m'ha portat a fer-me moltes preguntes:
- Generalment ens molesta que la nostra parella es miri algú altre repetidament i si hi ha resposta per part de l'altre persona aquest sentiment es posa a nivell d'enveja i recel, així doncs; com es pot ser capaç de veure de manera natural que la teva parella convisqui amb una altre dona?

- La segona i tercera esposa, com toleren amagar, a nivell social, que estàn casades i tenen una família?


- La poligàmia l'han escollit els pares com a opció però és just pels fills? és just que s'hagin d'amagar davant de tothom perquè els seus pares estàn fent una cosa il·legal?


- Referent al tipus de convivència, jo permetria que altres persones entréssin a casa meva, voltessin i fessin el que volen?


- Referent als fills, jo seria capaç de sentir els fills del meu marit amb una altre dona com els meus fills?


Bé, ja veieu que aquesta sèrie dóna per moltes preguntes!


  

5 comentaris:

  1. Diga'm clàssica però no entenc jo que aquesta mena de relacions puguin funcionar sense mals rotllos a no ser que estiguin totes abduïdes pel fundamentalisme. La poligàmia em sembla molt masclista amb un mascle alfa que pot tenir varies dones i s'assegura de perpetuar l'espècie amb el seu magnífic material genètic, per què no al revés? una dona amb tres homes? Curiós que això no passi.
    No conec aquesta sèrie, en quina cadena la passen?

    ResponElimina
  2. Interessant! Recordo que me'n vas parlar en un post...a mi com l'Euphorbia em costa no veure molt de masclisme en aquest tipus de relacions, però a banda hi ha altres temes interessants com les relacions amb els altres nens, tal i com tu planteges...l'haurem de veure, la sèrie!

    ResponElimina
  3. Doncs pinta molt interessant aquesta sèrie! Tinc molta curiositat per veure com està explicat tot això, perquè com dius penso que una cosa és la sèrie i l'altra la vida real, on ha de ser molt complicat viure d'aquesta manera sense cap part negativa.
    Jo no m'ho puc ni imaginar!

    ResponElimina
  4. Vaya lio! Deuen sortir molts personatges, no? I és creíble tot plegat??

    ResponElimina
  5. EUPHORBIA, tens tota la raó la poligàmia que es practica a la sèrie és totalment masclista, em sona que per allà al Nepal hi ha alguna tribu que practica la poligàmia on la dona té més d'un home, ho investigaré.
    Lo bo de la sèrie és que cada dona viu la poligàmia diferent, és interessant.
    Me la baixo d'internet.

    ANNA sí m'agrada veure-la per les relacions interpersonals que hi ha entre les mares, els nens i el pare.

    ONAVIS, uf, jo només de pensar-ho ja m'enrabio!! per a ser una cosa totalment masclista i per haver de compartir la meva parella.

    CONXI, no surten massa personatges, bàsicament és el pare, les tres dones, els fills com a secundaris i altres personatges que tenen relació amb altres trames. No és gens complicada.

    ResponElimina