dimecres, 6 de març del 2013

Que dures són les nits!

Un dels motius d'aquests mesos d'absència són les nits :( Desde el mes d'octubre que la Marina ha decidit no dormir una nit seguida. Tot plegat va coincidir amb un episodi de diarrees i vòmits que li van provocar una alteració de la flora intestinal que la va tenir dues setmanes amb diarrees i com a conseqüència una intolerància a la lactosa. De manera que de octubre a desembre vam haver de fer una dieta sense lactosa, al principi no va ser fàcil trobar els productes i que la petita s'hi adaptés però aviat vam agafar la dinàmica.

I el cas és que desde llavors que no dormim, es desperta a la nit amb por i vol papa i mama a més cada nit es desperta a la mateixa hora, cap a la 1h i cap a les 4h, és com un rellotge!!!

Nosaltres hem provat tot el que s'ens ha acudit:
· Portar-la al nostre llit quan està espantada.
· Quedar-nos amb ella a la seva habitació fins que es torna a dormir.
· Dormir amb ella a la seva habitació (té un llit niu).
· Deixar-la esgotada perquè dormís més bé.
· Fer-li xantantge que si no s'adorm es quedarà sense pipa i doudou (sí és una mica cruel però a les  4h del matí les neurones no donen per més)
· Fer una mica de Feng Shui i redistribuir una mica els mobles perquè l'ajudi a sentir-se segura.
· Treure-li la barana el llit i canviar-la per una amb la que ella pot pujar i baixar del llit quan vulgui.
· Posar-li un nino que té llum i s'hi pot abraçar.
· Deixar la llum del passadís oberta.
· Explicar-li durant setmanes que si es desperta a la nit no passa res que es torni a dormir o que vingui al llit del papa i la mama.
· Li hem donat un medicament homeopàtic per ajudar-la a relaxar-la.
I no ha funcionat res de res. Jo sempre dèia que la Marina es quedaria a dormir a casa els àvis quan ella ho demanés però ara ja em passa pel cap deixar-la una nit però poder-la dormir sensera i recuperar-me.

Com diu una amiga meva mentre proves un i altre sistema el temps va passat i estàs entretingut pensant solucions.

Finalment però aquesta setmana he decidit que no buscava més solucions que la farem dormir com sempre al seu llit i quan es desperti la posarem al nostre llit i a dormir els tres! I que això ja passarà i que quan més relaxats estiguem per enfrontar aquest tema abans es resoldrà.

Com ho veieu vosaltres?


11 comentaris:

  1. Doncs la veritat és que no sé que dir-te perquè jo ja m'he rendit també.

    En Biel és horrible per dormir i no fa molt vam tenir una bona època (innocent de mi que vaig fer un post i tot de l'alegria que vaig tenir) però res. De 5 nits es desperta 4 i al final acabem al llit els tres... Per mi no és una solució vàlida perquè em dóna patades, manotades i cops per tot arreu i no descanso bé.

    La veritat és que és horrible no poder dormir com cal però també cal dir que m'he acabat acostumant i jo que sé, ho porto com puc.

    Bé, no t'he servit de massa, oi? Només per dir-te que no estàs sola jaja!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies guapa! Sí això de no dormir bé és un pal els grossos per a mi que m'encanta dormir!!

      Elimina
  2. vaja... les nostres cada dos per tres es desperten i venen al llit. A mi no em fa res: si és l'Erinn normalment s'adorm de seguida al nostre llit i nosaltres també. I si és la Maria... si és molt d'hora també s'adorm, però si és més tard (tard vol dir les 7 del matí) ja no s'adorm ni deixa dormir, cosa que al cap de setmana fot bastant... Jo m'ho prenc com una fase que no durarà eternament , fot però mira, tampoc és cada nit i és força suportable. Ara, que és preparin quan tinguin 15 anys i vulguin dormir fins les 12 del migdia... la venjança serà terrible!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No a mi tampoc em fa res que vingui al llit però el que m'esgota és el que acompanya això: es desvetlla, ve amb en Mic, una nina, un coixí i el dudu al llit, ens comença a fer carícies, patades...buf!
      M'agrada moooolt això de la venjaça! Hi pensaré a les 4h del matí!

      Elimina
  3. Jo penso que ara l'important és dormir, i si estar els tres al llit és la manera, doncs clar que sí!
    Segur que és una fase!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, sí hi tant Onavis no em fa res estar tres el llit però pateixo lo angoixada que es desperta a la nit, em sap molt greu.

      Elimina
  4. Quina edat té ara la teva petita? La nostra també es desperta a vegades (de fet ara la tinc al meu llit). Ho ve al llit o em crida i dormo amb ella (té un llit gran). Ho fa poques vegades, la veritat és que fa temps que dorm força bé. Però el dia que toca no em preocupa, la veritat. Dormir amb ella té la seva gràcia. No li doneu més voltes, que es desperti un parell de cops entra dins de la normalitat...dormirà bé aviat, ja ho veureu.

    Per cert, l'altre tema que comentes de la lactosa m'interessa. A la meva li han sortit unes coses a la pell i diuen que podria ser intolerància. A mi em va estranyar molt perquè sempre ha pres la llet molt bé i en quantitats...però no sabia que podia canviar la flora intestinal. Ella també ha passat episodis de gastroenteritis. M'ho pots explicar una mica més? serà permanent o tornarà a canviar? i també, com feu la dieta lliure de lactosa...Gràcies Sol Solet! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara té dos anys i ha començat lo dels terrors nocturs una mica abans del que sol passar normalment.
      Tema lactosa: es veu que quan passen alguna grip intestinal o períodes de restrenyiment/diarrees sense massa explciació això provoca una alteracio en la flora intestinal que repercuteix de diferents maneres, en el meu cas li provocava moltes diarres (una dia en va arribar a fer 12!!). El metge ens va donar un proviòtic que li vam donar durant un mes i mig i li vam treure la lactosa i va anar genial.
      Això de la lactosa no ha de ser permanent, de fet la Marina ja no ho té i menja normal, és més els pediatres no aconsellen que els nens estiguin molts mesos sense lactosa.
      Nosaltres vam reintroduir la lactosa després de la tanda de proviòtic i ho vam fer de manera molt paulatina si no hagués anat bé hagués tornat a fer diarres. Si no hagués funcionat els hi fan una prova que crec que consisteix en recollir l'alè amb una mascareta i fan un càlcul d'algo (no sé exactament) segons el resultat determinen el grau de intolerància i les acions a seguir.
      La dieta no és fàcil ja que tot té lactosa, bàsicament vam suplir la llet per la Kaicu sense lactosa i el formatge i embotit en general per Garcia Vaquero o Kaiku sense lactosa (ho diferenciareu perquè hi posa Sin Lactosa de color lila),els iogurts els compràvem a alguna botiga de dietètica i el pa i galetes i derivats a botiga de dietètica o fleca una mica especialitzada.
      Tampoc poden menjar porc, xai ni vedella, pollastre i conill sí però no en forma de salsitxa que també porta lactosa.
      La resta de menjars vaig treure la informació d'aquí:
      http://www.lactosa.org/tienda.html
      http://www.senslac.com/index.php?2ded3aae29a8d2928289f092295abdcc
      Aquestes webs em van anar genial.De totes maneres quan ho tens al cap és fàcil anar a comprar-ho tot.
      Espero haver-te ajudat.

      Elimina
    2. Estarem pendents, però a mi em segueix estranyant, perquè no té diarrees ni res, al contrari va sempre restrenyida la pobre...moltes gràcies per l'explicació! :)

      Elimina
  5. Jo no hi veig cap inconvenient en que la porteu a dormir al vostre llit si es desperta. El David, té tres anys i mig, i quan es desperta ve amb nosaltres, sigui l'hora que sigui, s'estira al nostre costat sense dir res a ningú i dorm sense cap problema.

    L'inconvenient està si a vosaltres no us sembla bé que vingui, però si no... li feu un raconet i tots tres la mar de feliços ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ester, no és inconvenient que vingui el llit, al contrari, m'encanta. El problema és que quan ve s'esvera, es desvellta i estem tots tres 1h desperts intentant que la nena dormi! Si vingués i continués dormint genial però no és així.

      Elimina